Nyheter 2019

Ett liv som elitsoldat

on 25 juli, 2019
Kommentarer inaktiverade för Ett liv som elitsoldat

”SAVE THE DATE” – ETT LIV SOM ELITSOLDAT

Torsdag 26 september har Militärpolisförbundet äran att bjuda in Petra Malm att hålla en föreläsning. Hon kommer att prata om hur det är att leva ett liv i hemlighet som elitsoldat. Hur förbereder man sig för den krävande tjänsten och för att ensam åka till ett högriskområde?

ALLTID GÅTT SIN EGEN VÄG, MOT STRÖMMEN

Petra har alltid varit kvinnan som gick mot strömmen och sökte sig efter officersutbildningen till jägarförbanden och sedan specialförbanden. Hon blev en pionjär som inspirerat andra att våga gå sin egen väg. Som elitsoldat var Petra tvungen att vara i fysisk toppform, alltid redo att utföra sitt jobb men det skulle visa sig att den mentala styrkan skulle vara det viktigaste för att överleva.

Som ensam kvinna fick Petra många gånger kämpa mot sin omgivning och fortsätta att motivera sig under de mest svåra förhållandena. Som förhörsledare är hon expert på personligheter, beteenden, gruppdynamik och ledarskap. Det var till stor nytta i hennes tidigare yrke och hon lär idag ut hur man bemöter olika personligheter för att nå dit man vill.

MULLVAD I BRITTISK TV-SERIE

Petra Malm har under hösten 2018 varit med i SAS Who Dares Wins. Serien utspelar sig i Chile på 3 000 m.ö.h., 25 civilister försöker sig på att göra testerna till specialförbandet SAS. Petra gick in som en mullvad i syfte att delge instruktörerna information om rekryterna.
Petra har en lång karriär som elitsoldat inom specialförband. Där var hennes specialitet mänsklig inhämtning och hon är utbildad förhörsledare, vilket gör henne expert på beteenden och personligheter. Vad har rekryterna för dold agenda? Serien släpptes på Channel 4 söndagen den 6 januari.
Trailer från TV-programmet;https://www.youtube.com/watch?v=dzQ2EmyNoGI

Officiell inbjudan kommer senare, men se till att redan nu boka in torsdagen 26/9 i din almanacka!

Detta gäller enbart för medlemmar som har betalat sin medlemsavgift till Militärpolisförbundet.
Du investerar 200 kronor på bg 5741-1811. Då har Du således betalt in medlemsavgiften för året. OBS! Glöm inte att fylla i namn vid inbetalningen.