Nyheter 2015

on 5 april, 2015
Kommentarer inaktiverade för Till minne av Sven Oscarsson

Till minne av Sven Oscarsson

Det är med sorg vi meddelar att vår medlem Sven Oscarsson har avlidit i mars 2015 i en ålder av 82 år.

Sven har tillhört Militärpolisförbundet med föregångaren Militärpolisföreningen så länge de flesta av oss medlemmar kan minnas och han månade in i det sista om förbundets bästa som revisorssuppleant.

För utomstående var han och den legendariske C-G ”Calle i backen” von Walden kända som radarpar under de årliga Lidingöloppsdagarna, där han med bravur medverkade som trafikpost. Före sin tid som pensionär var han stamanställt befäl inom kavalleriet. Sven avled på sjukhus efter en månads vistelse för vård och bodde i Huddinge fram till sin död

Sven var en mycket trogen medlem och minnet av honom som vän kommer att leva länge i Militärpolisförbundet, som med Svens bortgång förlorat en god kamrat.

Våra tankar går till sonen Mats och övriga anhöriga.

MILITÄRPOLISFÖRBUNDET  genom

Carl Alm-Djerf               Martin Frimanson            Anders Fredriksson
Ordförande                        Tidigare ordförande              Ständig sekreterare