Föreläsning: Förändrad hotbild och säkerhetspolitiskt läge

on 29 augusti, 2022
Kommentarer inaktiverade för Föreläsning: Förändrad hotbild och säkerhetspolitiskt läge

Ärade medlem, Då är det återigen dags för en ny, spännande föreläsning. Denna gång med major Lars Holmqvist under temat ”Förändrad hotbild och säkerhetspolitiskt läge”.

Lars Holmqvist

Vad? Föreläsning med temat ”Förändrad hotbild och säkerhetspolitiskt läge”.
När? Torsdagen den 8 september 2022, kl. 18:00-19:10.
Vart? Internet.
Vem? Deltagare ur Militärpolisförbundet med betald medlemsavgift för 2022.

Föreläsaren heter Lars Holmqvist och är major och fd. reservofficer. Lars har även ett förflutet inom bank och försäkring. Lars är numera småföretagare och aktiv inom Hemvärnet och fungerar ofta som instruktör inom Försvarsutbildarna (totalförsvarsinformation, föreläsningar och ibland lärare vid teoretiska moment ingående i kombattantutbildningar). Lars är styrelseledamot i Totalförsvarsstiftelsen och han skriver även försvarsrelaterade artiklar på Kungl. Krigsvetenskapsakademins blogg samt i tidskrifterna ”Slagfjädern” och ”Vårt försvar”.

Anmälan skickas till nico.stark@militarpolis.se senast 2022-09-06. Efter anmälan skickas en länk ut till anmälda deltagare. Deltagaren måste då SVARA JA i denna länk för att sedan kunna komma till föreläsningen (se exempel nedan). 50 deltagare bereds möjlighet att deltaga. Först till kvarn gäller!