Föreläsning: Myndigheten för psykologiskt försvar

on 24 april, 2022
Kommentarer inaktiverade för Föreläsning: Myndigheten för psykologiskt försvar

Ärade medlem,

Den 5 maj genomförs en ny föreläsning, denna gång på det högaktuella temat ”Psykologiskt försvar”. Föreläsaren, Patrik Thunholm, kommer från den nyinrättade Myndigheten för psykologiskt försvar.

Patrik Thunholm

Vad? Föreläsning, ”Myndigheten för psykologiskt försvar” När? Torsdagen den 5 maj 2022 · kl. 18:00–19:15
Plats? Internet

Patrik Thunholm är fil. mag. och arbetar som utredare på Myndigheten för psykologiskt försvar, samtidigt som han också är reservofficer/kapten vid Operativa kommunikationsförbandet. Han har en tidigare bakgrund som bland annat polis och försvarsanalytiker på Försvarets forskningsinstitut, FOI. Patrik har tidigare skrivit rapporter för uppdragsgivare inom områden som otillbörlig informationspåverkan, psykologiska operationer, militärstrategisk kommunikation och hybrida hot.

Läs mer om Myndigheten för psykologiskt försvar på www.mpf.se

Anmälan skickas till nico.stark@militarpolis.se senast 2022-05-04
Efter anmälan skickas en länk ut till anmälda deltagare. Deltagaren måste då SVARA JA i denna länk för att sedan kunna komma till föreläsningen (se exempel nedan). 50 deltagare bereds möjlighet att deltaga. Först till kvarn gäller!