Föreläsning: Sjöfartsverket

on 11 april, 2022
Kommentarer inaktiverade för Föreläsning: Sjöfartsverket

Ärade medlem,

En ny digital föreläsning äger rum den 21 april 2022. Kustbevakningen, Sjöräddningen och nu ytterligare en marin aktör. Föreläsare är Jonas Franzén som är ansvarig för samhällskontakter vid Sjöfartsverket.

Digital föreläsning torsdag den 21 april kl. 18.00-19:10.

Ämne: Sjöfartsverket – Uppdrag och totalförsvar

Jonas Franzen ska föreläsa för Militärpolisförbundets medlemmar och han arbetar som ansvarig för samhällskontakter på Sjöfartsverket. Tjänsten innebär att löpande ha kontakt med politiker, opinionsbildare och beslutsfattare i Sverige och inom sjöfartsbranschen. Det är viktigt att beslutsfattare har rätt fakta och underlag när de ska ta beslut. Jonas ansvarar dessutom för Sjöfartsverkets kriskommunikation vilket innefattar både Covid-19 och kriget i Ukraina.

Anmälan skickas till nico.stark@militarpolis.se senast 2022-04-19. Efter anmälan skickas en länk ut till anmälda deltagare. Deltagaren måste då SVARA JA i denna länk för att sedan kunna komma till föreläsningen (se exempel nedan). 50 deltagare bereds möjlighet att deltaga. Först till kvarn gäller!