Föreläsning: Hot och våld i samhället

on 14 mars, 2022
Kommentarer inaktiverade för Föreläsning: Hot och våld i samhället

Ärade medlem,
Den planerade föreläsningen den 24/3 med temat ”Evakueringen från Kabul” utgår och kommer att genomföras vid senare tillfälle. Istället kommer Mikael Klots Rubin att på begäran från förbundets medlemmar att föreläsa om ”Hot och våld i samhället – hur berör det totalförsvaret?”. Även denna föreläsning ges i digital form.

Vad? Föreläsning, ”Hot och våld i samhället, hur berör det Totalförsvaret?” När? Torsdagen den 24 mars 2022 · kl. 18:00–19:10
Plats? Internet

Mikael Klots Rubin började arbeta på 2Secure oktober 2020. Innan dess var han medicinskt ansvarig i Hammarby Fotboll under 13 år. Mikael startade polishögskolan 1988 och började 1990 jobba i Stockholm som ordningspolis innan han 1993 började på Nationella Insatsstyrkan (NI).

På NI jobbade Mikael som operatör med en sekundär uppgift som insatssjukvårdare. När Mikael 2001 slutade på NI så var han ställföreträdande gruppchef och hade varit ansvarig för bland annat en grundutbildning av nya operatörer, varit projektledare för Insatsoverall M96, kringutrustning till NI:s radiosystem samt NI:s  NRBC-skyddsutrustning (Nuclear, Radiological, Biological and Chemical environment) och hade utbildats till Förhandlare i krissituation inom Svensk Polis första kurs i Sverige, genomförd av FBI.

På 2Secure arbetar Mikael som säkerhetskonsult – och framför allt med kundkontakter, incidenthantering, riskanalyser, utbildning samt krishantering och krisstöd.

Anmälan skickas till nico.stark@militarpolis.se senast 2022-03-22

Efter anmälan skickas en länk ut till anmälda deltagare. Deltagaren måste då SVARA JA i denna länk för att sedan kunna komma till föreläsningen (se exempel nedan). 50 deltagare bereds möjlighet att deltaga. Först till kvarn gäller!