Föreläsning: Återupprättande av I 21

on 14 mars, 2022
Kommentarer inaktiverade för Föreläsning: Återupprättande av I 21

Ärade medlem,
En ny digital föreläsning äger rum den 7 april 2022. Föreläsare är chefen för nyetablerade Västernorrlands regemente, I 22, överste Jonas Karlsson.

Digital föreläsning torsdag den 7 april kl. 18.00.

Ämne: Ett regementes nyöppnande I21 utmaningar och möjligheter.

Jonas Karlsson är nytillträdd chef för Västernorrlands regemente med Jämtlands fältjägarkår år 2022. Han är en erfaren officer med allt ifrån militärstrategisk ledning och rådgivning, stabsarbete samt personalledning och utbildningsfrågor på bland annat Hemvärnets stridsskola, Försvarshögskolan och från ISAF-mission. Jonas har haft uppdrag i flera år hos Försvarsministern som adjutant.

Jonas är målinriktad, strukturerad och han trivs med vildmarkslivet på sin fritid. Han är grundutbildad som jägarsoldat i sin värnplikt och eftersträvar balans i yrkes och privatlivet. Han är från Småland och som de flesta därifrån en ödmjuk och social person vilket märks bl.a i att Jonas är mån om sin personals välmående för att möjliggöra bästa prestation.

Anmälan skickas till nico.stark@militarpolis.se senast 2022-04-05. Efter anmälan skickas en länk ut till anmälda deltagare. Deltagaren måste då SVARA JA i denna länk för att sedan kunna komma till föreläsningen (se exempel nedan). 50 deltagare bereds möjlighet att deltaga. Först till kvarn gäller!