Sjöräddningen och Totalförsvaret

on 11 januari, 2022
Kommentarer inaktiverade för Sjöräddningen och Totalförsvaret

Ärade medlem,
God fortsättning! Årets verksamhet inleds med en föreläsning med rubriken ”Sjöräddningen och Totalförsvaret”. Föreläsare är Jens Sönnergaard, skeppare och fd. kapten vid Berga Örlogsskolor. Läs mer nedan.

Jens Sönnergaard

När? Torsdagen den 17 februari, kl. 18.00-19.15.
Vart? Digital föreläsning via Internet.
Moderator är Nico Stark ur Militärpolisförbundet.
Anmälan skickas per e-post till nico.stark@militarpolis.se senast 15 februari.
Efter anmälan skickas en länk ut till anmälda deltagare. Deltagaren måste då SVARA JA i denna länk för att sedan kunna komma till föreläsningen. 50 deltagare bereds möjlighet att deltaga. Först till kvarn gäller!

OBS! Om du inte avser nyttja din plats, meddela återbud till ovan nämnda e-postadress så att reserv kan beredas möjlighet att medverka. OBS!

Information om föreläsaren och föreläsningen:

Jens Sönnergaard är uppvuxen i Stockholms skärgård med Runmarö som bas. Jens har tjänstgjort 15 år som officer på Berga Örlogsskolor, otaliga timmar på yachter i medelhavet och många timmar på Svenska Sjöräddningssällskapet (SSRS). Detta har lärt honom mycket om havet och dess möjligheter.

SSRS har gett Jens möjligheten att ge tillbaks till alla som vistas till sjöss. De 13 år han tillbringat på Sjöräddningssällskapet har gett honom upplevelser utöver det vanliga.

Häng med en kväll så berättar Jens för er vad SSRS står för och han delar med sig av sin kunskap och berättar om ett och annat lärorikt uppdrag.

Varmt välkommen!