Nyheter 2021

on 13 juni, 2021
Kommentarer inaktiverade för Sommarhälsning

Medlemmar i Militärpolisförbundet!

Sedan sist har det hänt en hel del. Arbetet med att ställa om istället för att ställa in har gått över förväntan. Förbundet har levererat ett flertal uppskattade digitala föreläsningar och arbetet med ett av våra fokusområden just nu, att utbilda civila skyddsvakter, går med rask takt framåt.

Det är i dagsläget ett flertal myndigheter som står på tur för att få vårat stöd och allteftersom restriktionerna avtar så kan vi leverera mer effekt.

Styrelsens arbete har präglats av en mängd digitala möten med olika arbetsgrupper och vi har utöver vår egen förbundsstämma gjort vår röst hörd på Försvarsutbildarnas riksstämma.

Med förhoppning om en intensiv utbildningshöst så önskar jag er en härlig sommar.

Henrik Lindén