Nyheter 2021

on 19 mars, 2021
Kommentarer inaktiverade för Snabbare lagföring

Ärade medlem,
Den 20 maj bjuder förbundet återigen sina medlemmar på en digital föreläsning. Denna gång berör ämnet det nya konceptet gällande snabbare lagföring (SLF). Patrick Ungsäter är kvällens föreläsare, läs mer om honom och föreläsningen nedan.

Datum/tid: 20 maj 2021, kl. 18:00-19:00.
Plats: Digital föreläsning.
Anmälan: Per e-post till nico.stark@militarpolis.se senast 2021-05-10. Betald medlemsavgift för 2021 är ett krav för deltagande. Efter anmälan erhåller medlemmen en länk för uppkoppling mot föreläsningen.

Patrick Ungsäter. Foto: Polismyndigheten

Patrick Ungsäter är uppvuxen i Småland och är reservofficer, reseledare och polis. Ungsäter har tjänstgjort som chef på olika nivåer inom polisen i Stockholm under 22 år. Patrick har en stark drivkraft att gå in i komplexa uppdrag, ofta kopplat till ungdomar, narkotika och grov brottslighet. Ungsäters grundsyn är att samhället har stora resurser som behöver förvaltas väl och se till att samverkan och samordning sker mellan myndigheter, kommuner, skola och socialtjänst.

Patrick Ungsäter har bland annat varit chef för Södertäljepolisen och chef för Gränspolisen i Region Stockholm. Patrick är idag regionspolischef i Region Bergslagen. Senast kom han ifrån Polisområde Stockholm Nord där han utvecklade en ny försöksverksamhet, kallad ”Snabbare lagföring”. Föreläsningen kommer att beröra varför och hur snabbare lagföring fungerar generellt och specifikt mot mängdbrott samt de förväntade effekterna på brottslighetens utveckling och polisens förmåga.

Läs mer om Patrick Ungsäter här: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/december/patrick-ungsater-blir-ny-regionpolischef-i-bergslagen/

Varmt välkommen med din anmälan!