Nyheter 2021

Medaljering av militärmusiker

on 3 mars, 2021
Kommentarer inaktiverade för Medaljering av militärmusiker
Ossian Edlund till vänster och Joakim Karlén till höger.

I början av mars månad förärades Ossian Edlund med Militärpolisförbundets silvermedalj. Ossian rekryterade en mindre ensemble i Köpenhamn, bestående av professionella blåsmusiker och slagverkare för inspelning och dokumentation av förbundets förbundsmarsch. Resultatet blev enastående, se nedan länk!

Förbundsmarschen, ”Den svenske militärpolisen”, är komponerad av Martin Arpåker och tillägnad förbundet 2017.

Medaljen utdelades av förbundets ansvarige i region Syd, Joakim Karlén. Medaljeringen ägde rum hos Kronprinsens husarer i Malmö.

Stort grattis och återigen stort tack, Ossian!

Klicka på bilden för att starta klippet